Odpovídají vám vaši prodejci a obchodníci, že “zákazníci jsou už rozebraní”?

Že “všichni jen chtějí slevu “?

Nebo že lidé “nemají zájem”?

A vy přesto chcete, aby našli nové zákazníky a prodávali víc?

Krutou pravdou přitom je, že pokud nedostanou nový impuls, sami od sebe se nezmění:

I nadále je budete na každé poradě prosit, vyzývat nebo přímo tlačit k tomu, aby se snažili víc. I nadále budete opakovat, že mají hledat nové způsoby, jak si zákazníky otevřít a získat. A i nadále budete frustrovaní z toho, že se nesnaží tak, jak byste si představovali.

Ve vás ale bude postupně bobtnat zlost. Oni si mezi sebou budou říkat, že jejich oblasti a zákazníkům nerozumíte, ale přesto na ně tlačíte. A jednoho dne vám ujedou nervy. Jim se přestane vaše peskování líbit. Pohádáte se. Vy jim dáte výpověď. Nebo oni odejdou sami. Celé to začne znovu.

Ale to vám prodej nezvýší, že?

Aby se něco skutečně změnilo, musí přijít impuls.

Takový impuls, po kterém si vaši prodejci a obchodníci sami řeknou, že se chtějí změnit.

Dělat to jinak. A líp.

A musí na to přijít sami, protože nařízení, příkazy a rozkazy fungují jen zřídka:

Pokud dostaneme cokoliv příkazem, pracujeme pak jen z povinnosti. Hledáme způsob, jak si tu práci zjednodušit. Jak se z ní vyvlíknout. Nebo jak ji hodit na někoho jiného.

Jakmile se ale pro něco rozhodneme sami, neděláme už jen to nezbytné minimum.

Naopak: Přestane nám záležet na čase. Na náročnosti. Nebo na okolí.

Jakmile se rozhodneme, že “to” chceme udělat (a že to chceme udělat pořádně), najednou v sobě najdeme odvahu, sebejistotu i sílu překonat jakoukoliv překážku. Nevadí nám odmítnutí, neúspěch či porážka. Jsme totiž přesvědčeni, že jdeme tou správnou a nejlepší cestou. A pracujeme a snažíme se do té doby, než toho výsledku dosáhneme.

Jak to tedy udělat, aby se takto nastartovali a nadchnuli i vaši kolegové?

Tak, aby se sami rozhodli, že chtějí víc prodávat?

A aby i staří mazáci byli ochotni (a sami chtěli) používat nové postupy, jak zákazníky oslovit a jak prodávat?

ZDARMA: Stáhněte si průvodce “Aby naši obchodníci nosili více objednávek”

Stáhněte si průvodce "Aby naši obchodníci nosili více objednávek"

Odpovědi na vaše otázky…

Popíšete nám situaci, kterou ve firmě řešíte (a výsledek, jakého chcete dosáhnout). A my vám na tomto základě připravíme návrh několika tréninkových dní, které k tomu budou směřovat.

Obsahy těchto tréninků navrhneme na základě našich 20letých zkušeností... v tomto návrhu ale můžete škrtat či doplňovat. Tak, aby výsledek obsahoval přesně to, co si přejete.
Všechny školení jsou sestavena z několika jednodenních modulů a jejich počet záleží na situaci a stavu, které mají změnit.

Někdy ke změně stačí jednodenní školení, které připomene, na co kolegové už zapomněli. Jindy se potkáme dvakrát, třikrát. V některých případech se vracíme opakovaně a několikrát do roka... a obsah školení posunujeme s tím, jak se pracovníci zdokonalují a zlepšují.
Protože školení uspořádáme jen pro vaše pracovníky, termín si (společně) dohodneme tak, aby vyhovoval vašemu provozu. Některým firmám vyhovují všední dny, jiným jen pátky, další potřebují školení realizovat v sobotu. Všechny varianty jsou možné.
Větší firmy s vlastními prostorami pořádají školení ve svých zasedacích/konferenčních místnostech. Menší pak v salonku hotelu či penzionu poblíž své firmy.

Samotné místo si můžete tedy určit sami, pro úspěch celé akce je ale nutné, aby bylo dostatečně vzdušné/prostorné. (Aby v něm nebyli účastníci jakkoliv rušeni a aby zde byly k dispozici pomůcky, které mohou být při školení potřeba - někdy promítací plátno, projektor, apod.) Neznáte-li vyhovující prostor ve vašem okolí sami, najdeme vám ho.
Protože připravujeme každý měsíc školení pro řadu klientů, nemůžeme jej bohužel realizovat ze dne na den. Stáhněte si prosím tedy průvodce. Pošlete nám vaše zadání co nejdříve. A my se vám obratem ozveme s nejbližším možným termínem, kdy bychom mohli s realizací začít.
Cílem "Školení, které je promění"... je dosáhnout změny v myšlení, chování a přístupu vašich pracovníků. Kdybychom mohli lidi naprogramovat jako stroje, stačilo by nám jen pár minut: Napíchnout původní stroj. Přehrát jeho software. A pustit do práce ten přeprogramovaný.

Jako lidé ale nejsme tak jednoduše neprogramovatelní. Naše životní zkušenosti, vzdělání a pracovní (ne)úspěchy nás za ty roky mnohdy ovlivnily tak, že změna vyžaduje čas a neustálé připomínání, opakování, podporu a povzbuzování.

Chcete-li začít celou proměnu krátkou přednáškou (30 – 120 min), zařadit ji do celého programu můžeme. Proměna chování a přístupu pracovníků přijde ale až poté, co absolvují celé školení, které je promění.
Protože příprava a realizace školení s sebou nese fixní náklady bez ohledu na počet účastníků, ekonomicky je vhodné takové školení zrealizovat už od cca 8 – 10 osob. Každého jednotlivého školení by se ale nemělo najednou zúčastnit více než 20 lidí. Při vyšším počtu pracovníků je tedy rozdělíme do skupin. Proto, aby na školení dostali všichni prostor. Aby se každý mohl zapojit. A aby si každý odnesl osobní prožitek a rozhodnutí na sobě pracovat.
Protože školení, které je promění, přizpůsobujeme vždy pracovníkům, pro které je určeno, samotný obsah přizpůsobíme tomu, zda půjde o nováčky či zkušené matadory. Noví pracovníci jsou často dychtiví uspět, ale hrozí u nich, že budou opakovaně zkoušet slepé uličky, o kterých už ostatní vědí, že jsou nesmyslné. A u zkušených harcovníků zase hrozí, že všechny nápady odmítnou s cynickým "to už jsme zkoušeli, to nefunguje". Školení proto připravujeme tak, abychom tyto překážky pomohli překonat. A obě skupiny tak získají inspiraci ke zlepšení.
Budete-li hodnotit jen ono vnější zdání – místnost se školitelem a jeho posluchači – školení, které je promění, bude na první pohled vypadat stejně. Nikde totiž nebudou pobíhat atraktivní hostesky. Lektor nebude vytahovat zajíce z klobouku. A vaši pracovníci se nebudou od rána do večera plácat do kolenou smíchem z toho, jak je to celé vtipné a zábavné.

Někdy budou "jen" sedět a poslouchat. Jindy budou pracovat ve skupinkách. Někdy ve dvojicích. Někdy samostatně. Některé úkoly budou prezentovat ostatním. Jiné si pouze odnesou domů jako osobní inspiraci. Někdy se budou smát. Jindy budou pozorně poslouchat.

Celé školení ale bude postavené z různorodých prvků tak, aby vaši pracovníci po celou dobu viděli, slyšeli a cítili, že nejde o žádnou teorii... ale o praktické tipy, doporučení a postupy, které mohou použít ve své práci hned druhý den. Pochopí přitom, co hrozí, když se budou vracet do zajetých kolejí a proč je důležité tu svou osobní proměnu podstoupit. A odnesou si také nástroje, pomůcky a inspiraci k tomu, aby v tom souboji sama se sebou skutečně uspěli.
Jakékoliv školení přinese výsledky jen tehdy, pokud zvládneme tyto tři kroky:

(a) Provedeme důkladnou přípravu tak, aby se školení přesně trefilo do situace, kterou řešíte. (Proč probírat něco, co se vás netýká, že...)

(b) Lektoři mají zkušenosti, ze kterých mohou čerpat. Ideálně přímo z vašeho oboru. A sami podobnou situaci už řešili.

(c) Vaši pracovníci získají na školení inspiraci, pomůcky a materiály, které jim pomohou vše uplatnit v praxi (i když je pak jejich staré návyky budou vábit zpět do mokřad).

Školitelů, lektorů a konzultantů je dnes plný internet. A metodou pokusu a omylu časem určitě narazíte na nějakého, který se vám bude zamlouvat. Potíž je ale v tom, že i když takový jednotlivec ze sebe vydá maximum, obsáhne jen zlomek toho, co potřebujete ve vaší firmě změnit: Každý umíme jen něco. A o těch, kteří slíbí cokoliv a všechno už oba víme své...

Školení, které je promění, je jiné, protože na to jdeme obráceně, z vaší strany...

Nejednáte s individuálním lektorem, který umí X, Y či Z a bude vás přesvědčovat, že potřebujete právě X, Y a Z. Jak totiž říká staré pravidlo: „Když nemáte po ruce nic jiného než kladivo, připadá vám kdeco jako hřebík".

Jdeme na to obráceně:

Nejdříve zjistíme, jak si představujete výsledek. Poté vybereme z desítek našich lektorů (interních a externích) takové, kteří toto téma ovládají. V dalším výběrovém kole vyřadíme ty, kteří pracují pro vám konkurenční firmy (abychom se nedostali do střetu zájmů). V dalším kole je seřadíme podle toho, jaké mají zkušenosti s vaším oborem činnosti. A vám pak předložíme návrh školení, který povede lektor, který danou situaci a požadovaný výsledek zná a zažil (ve vlastní firmě, ve vlastním zaměstnání nebo jako externista v jiné, vám nekonkurenční firmě). A dokáže tak s vašimi pracovníky mluvit (a získat si je) nikoliv jako "cizák, který tomu nerozumí", ale jako "jeden z nás".

Řekněte nám tedy, co chcete ve firmě změnit. A najdeme vám postup, školitele a pro vaši pracovníky pomůcky, kterými toho dosáhnout...
Asi bychom vás měli přesvědčovat, že ani nemusíte, protože "vzdělání lidí je přece to nejlepší, co můžete udělat...". Ale rozumíme: Když už za to budu vydávat peníze, jakou mám jistotu, že to k něčemu bude?

Na spočítání toho, jestli se takové školení vyplatí, jsou vlastně tři cesty:

a. Spočítat si, kolik dnes platíme za zbytečnou/opakovanou práci? Prostoje? Vícenáklady způsobené špatnou organizací práce? Zaučování nových lidí, protože ti původní odchází jinam?

Neslibujeme, že mávnutím zázračného proutku zmizí všechny chyby, prostoje a nedorozumění, které se dnes u vás dějí. Jedním mávnutím určitě ne :-). Ale když budeme mávat my (školením, které je promění) i vy (následnou podporou a vedením lidí k tomu, aby dodržovali to, co se naučili), tak si troufneme říct, že alespoň polovina těchto zbytečných nákladů (vlastních gólů) by vám mohla odpadnout.

Tyto peníze tedy realizací školení, které je promění, ušetříte. Znamenala by taková úspora nákladů vyšší částku, než je cena školení? Pak se to vyplatí...

b. Spočítat si, o kolik objednávek/zákazníků dnes přicházíme tím, že je neumíme udržet.

Každý zákazník, který u vás přestane nakupovat, snižuje vaše tržby a zisk. Někteří víc, někteří míň. Ale pokud jejich odchod nezastavíte (nebo aspoň neudržíte v rozumné míře), nakonec skončíte bez zákazníků úplně.

Když si přitom vzpomenete na důvody, proč jste vy sami přestali někde nakupovat, bylo to někdy kvůli ceně... ale často kvůli tomu, jak se tam k vám (ne)chovali. Co vám (ne)provedli. Co vám (ne)řekli.

Ze stejných důvodů dnes od vás bohužel odchází i vaši zákazníci a právě na školení, které je promění, se vaši lidé naučí, co udělat, aby tomu zabránili.

Omezí-li tedy odchod zákazníků a objednávek, o které dnes přicházíte, o víc, než kolik bude stát školení, pak se to vyplatí...

c. Spočítat si, kolik objednávek by mohli vaši pracovníci přinést navíc.

Kdyby se vašim lidem uvolnila třeba jen půlhodina denně navíc na to, aby mohli získávat nové zákazníky a nové objednávky, kolik by to pro vás znamenalo? A kdyby se po školení, které je promění, dokázali této činnosti věnovat třeba o celou hodinu denně navíc? Vydělalo by vám to za týden, měsíc či za rok více, než kolik za školení zaplatíte? Pak se vám vyplatí...
Jeden den školení, které je promění, vychází na cca tři tisíce korun/osobu. Tato částka se může následně snížit s počtem účastníků, délkou programu a četnosti tréninků. A protože se jedná o investici na dosažení a udržení příjmů, je samozřejmě plně odečitatelným daňovým výdajem.
Abychom vám ušetřili čas, nemusíme složitě hledat termíny, kdy a kde bychom se mohli potkat, ale připravili jsme průvodce, které vám celé zadání zjednoduší a usnadní: Stáhněte si průvodce na této stránce. Odpovězte na otázky, které v něm nejdete. Vámi dodané podklady si prostudujeme. Zavoláme vám, abychom si upřesnili detaily a vše, co se do těchto řádků nevejde. A připravíme návrh školení, které je promění.
Ideální školící místnost je prostorná (ale přitom ne tak velká, aby se v ní účastníci cítili ztraceně). Dobře odhlučněná (a místnost s kobercem jsou lepší než holé prostory s dlažbou). Ideální místnost má přísun slunečního svitu (ale ten účastníky neobtěžuje). A v ideální školící prostor má samozřejmě příjemné klima a proudí sem čerstvá vzduch (nebo na rozumnou teplotu nastavená klimatizace). Pro školení nejsou vhodné hospody, pivnice či jídelny a salonky jim přilehlé. Pro školení nejsou vhodné ani průmyslové prostory, kanceláře či místnosti, které jsou jakkoliv rušené hlukem či pohybem v okolí.

Máte-li tedy ve vaší firmě dostatečně velkou zasedací či konferenční místnost, můžeme školení uspořádat tam. Pokud to ale bude možné, přimlouváme se pro realizaci mimo vaši firmu (přitom to nemusí být od ní daleko, stačí třeba jen v penzionu/hotelu/konferenčních prostorách poblíž).

Důvod je jednoduchý: Pokud budou vaši lidé v domácím prostředí, bude je to svádět k tomu, aby si odskakovali řešit pracovní záležitosti. Odbíhali plnit "urgentní" úkoly. A byly ze školení vytahování ostatními, kteří s nimi "nutně potřebují něco probrat". Jakmile ale prostředí změníme, tyto neodkladné úkoly mávnutím zázračného proutku zmizí. A místo toho, aby proudili po celý den dovnitř a ven – s roztříštěnou pozorností – se budou celý den soustředit na to, co jim pak tu další práci zjednoduší, zefektivní a usnadní.
Jistotu máte 100%... a přitom žádnou. Co to znamená? Protože pomáháme měnit chování, postupy a návyky pracovníků firem po celé ČR/SR už 20 let, víme, že tyto postupy fungují. Stejně jako např. dietolog ze zkušenosti svých pacientů ví, že předepsaná dieta pomůže dotyčnému zhubnout přesně tolik kilogramů, kolik potřebuje.

Současně ale víme, že pracujeme s lidmi. Nenaprogramovatelnými bytostmi, které mají někdy všechny informace, znalosti a podporu k tomu, aby dosáhli toho, po čem touží... ale oni to přesto neudělají. Školení připravíme tak, aby zaujalo. Vaši pracovníci se na něm dozví, co potřebují. Odnesou si pomůcky, které jim to pomohou zrealizovat v praxi. Aby to pak ale všechno skutečně začali v každodenním životě užívat a postupovat podle toho, potřebují vaši trvalou podporu.

Nikdo z nás nechce, aby se na školení nadchnuli, ale po několika týdnech z nich vše vyprchalo a oni se vrátili do starých kolejí. Připravujeme vše proto, aby staré koleje zarostly trávou a oni se pohybovali navždy už jen na těch nových. Potřebujeme ale od vás, abyste je na ty nové naváděli, kdykoliv začnou mířit. Usměrňovali je. A podporovali. A pokud my zrealizujeme školení a vy následnou podporu, celé se to podaří. Platí?
Podle toho, co chcete ve firmě změnit, si vyberte cíl na této stránce. Stáhněte si a pročtěte průvodce, který zde najdete. Odpovězte na otázky, které klade. Pošlete nám vaše odpovědi. A my už vše ostatní připravíme a spojíme se vámi.

Můžeme si toho totiž spoustu navykládat, donekonečna se scházet a vše si dokola ujasňovat. Nebo neplýtvat časem a rovnou se pustit do práce.

Průvodce jsme pro vás připravili tak, aby vám usnadnil třídění myšlenek, ulehčil vám vyjasnění toho, co od vašich lidí vlastně chcete a to vše nám sdělit tak, abyste nemuseli nic složitě vysvětlovat: Vaše odpovědi v průvodci nás navedou. Dostaneme tím od vás jasné zadání. A celé to můžeme spustit co nejdříve.

Stačí si tedy stáhnout a vyplnit průvodce na této stránce...

Co říkají absolventi

Příklady Školení, které je promění, pro obchodníky a prodejce

0000
Realizovaných školení
00000
Počet absolventů
0000
Litrů kávy
00000
Nápadů na zlepšení práce

Stáhněte si průvodce "Aby naši obchodníci nosili více objednávek"

Komu by se to hodilo? Dejte mu vědět...